
✍️انسان سه مرحله را در زندگی پشت سر میگذارد: ۱- مرحلهی حسّ بدون درک و فهم، که از دوران نوزادی تا حدود سه چهار سالگی ادامه دارد؛ ۲- درک خوب و بد، از چهارسالگی به بعد انسان علاوه بر حس کردن، خوب و بد را میتواند تشخیص دهد و بفهمد، امّا قدرت قضاوت و داوری و استدلال و نقد را ندارد؛ ۳- از حدود ۱۴ سالگی و دوران بلوغ (با تفاوتهایی که در افراد وجود دارد) انسان کم کم دارای تعقّل و قدرت داوری میشود و می...
ادامه مطلب