گفت: رهبر یااز مشکلات مردم و کوتاهیهای مسئولین خبر ندارد، یا خیر دارد و سکوت میکند.
گفتم: هم خبردارد و هم سکوت نمیکند ولی مسئولین گوششان سنگین است. اگر کسی بیانات رهبری راپیگیری کند، خواهد دید که ایشان ساکت نیستند ولی البتّه به قول خودشان، اکثر اوقاتتلخیهایشان نسبت به مسئولین، در خفاست. مشکل رهبری این است که چنان که باید ازایشان اطاعت نمیشود.
در جریانحکمیّت، مردم حرفهای امام را گوش نکردند و بعد پشیمان شدند و به امام گفتند: توچرا جلوی ما را نگرفتی؟ امام هم فرمود:
« ... من درخصوص موضوع حکمیّت با صراحت به شما امر کردم که از من پیروی کنید و برای شماناگفتهای باقی نگذاشتم ... امّا هیهات که شما همجون مخالفان و جفاکاران وعهدشکنان با من رفتار کردید و نظر مرا به کار نگرفتید و حاصل آن شد که ... وقتیدریافتم که به عنوان یک نصحیت کنندة دلسوز اندرزهایم روی شما اثر ندارد، دیگر برپیروی شما از خودم اصرار نکردم.» (خطبة ۳۵) در جای دیگر فرمود: « ... حقّ من برشما این است که ... هنگامی که فرمانی میدهم، آن را اجرا کنید.» (خطبة ۳۴)
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 70