باید روی مسئلة هستهای ایستاد!
وقتی مسئلة هستهای و تحریمها شروع شد، برخی چهرههای شناخته شدهبه اینجانب میگفتند «چرا بر روی مسئله هستهای میایستید»، این مسئله را کناربگذارید تا آمریکاییها خباثت و دشمنی نکنند.این حرف البتّه از چند زاویه غلط بود؛ یکی این که انرژی هستهاینیاز واقعی کشور است و تا چند سال دیگر، ایران به ۲۰ هزار مگاوات برق هستهای نیازدارد. میگویید برای تأمین نیاز خود به انرژی، «نفت»دارید اما مگر نفت، ابدی است؟ آیا وقتی نفت تمام شد تازه به دنبال امکانات هستهایبرویم؟ آیا نسلهای آن روز ما را لعنت نمیکنند که چرا به موقع، سراغ انرژی هستهاینرفتید؟
انرژی هستهای بهانه است!
همان موقع به این مسئولان میگفتم «انرژی هستهای بهانه است اگراین را کوتاه بیایید آمریکاییها بهانة دیگری میگیرند» آنها میگفتند «اینجورینیست» امّا حالا دیدید که همینجوری است و آنچه میگفتیم تحقّق یافت.مسئلة هستهای را به شکلی که مخالفانایران میخواستند قبول کردیم و زیر بار رفتیم امّا دشمنی آمریکا و بهانهگیری آنهاتمام نشد. اگرفردا اعلام کنید که دیگر موشک تولید نمیکنیم یا بُرد آنها را محدود میکنیم این مسئلهتمام می شود، امّا حتماً یک بهانه و قضیّة دیگر را مطرح میکنند چرا که دعوای آنهابا ما بنیادی است و آمریکا با اصل جمهوری اسلامی مخالف است. آنهامیخواهند نظام را نابود و مجدّداً بر ایرانِ دارای ذخایر مهم و موقعیّت راهبردیحکمفرمایی کنند. آمریکاییهانوکرانی میخواهند که مانند برخی حکّام کشورهای منطقه فقط اطاعت کنند امّا جمهوریاسلامی عزّت خود و ملّت ایران را به رخ آنها میکشد و این عظمت و سرافرازی برایآنها قابل تحمّل نیست.
به امریکا و اروپا نباید اعتمادکرد!
بارها گفته بودیم «به امریکا اعتماد نکنید»، اینهم نتیجهاش. به مسئولین گفتیم قبل از هرقرارداد از طرف مقابل تضمینهای واقعیبگیرید و به حرف آنها اعتماد نکنید. منبه این سه کشور هم اعتماد ندارم و میگویم به اینها هم اعتماد نکنید. اگر میخواهیدقراردادی ببندید، تضمین واقعی و عملی بگیرید والّا فردا اینها هم همان کار امروزآمریکا را به شیوة دیگری خواهند کرد. این مسئله بسیار حسّاس است، اگر توانستید تضمینقطعی و قابل اعتماد بگیرید که البتّه بسیار بعید است، اشکالی ندارد و حرکت راادامه دهید، و گرنه نمیشود به این شکل حرکت را ادامه داد.
مسئولین در آزمونی بزرگ!
مسئولان در معرض «آزمون بزرگ» قرار دارند که آیاعزت و اقتدار این ملت را حفظ خواهند کرد یا نه. باید عزت و منافع ملت به معنیواقعی کلمه تأمین شود. البتهخوشبختانه مسئولان هم همین مسئله تأمین منافع را گفتهاند اما برای تحقق این هدف بایدبا دقت، هوشیاری و عاقلانه با اروپاییها روبرو شد و به حرف مسئولان اروپاییاعتماد نکرد، چرا که صرف حرف زدن اعتبار ندارد و آنها در عالم دیپلماسی کاملاً بیاخلاقعمل میکنند.
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 76