✍️انسان سه مرحله را در زندگی پشت سر میگذارد:
۱- مرحلهی حسّ بدون درک و فهم، که از دوران نوزادی تا حدود سه چهار سالگی ادامه دارد؛
۲- درک خوب و بد، از چهارسالگی به بعد انسان علاوه بر حس کردن، خوب و بد را میتواند تشخیص دهد و بفهمد، امّا قدرت قضاوت و داوری و استدلال و نقد را ندارد؛
۳- از حدود ۱۴ سالگی و دوران بلوغ (با تفاوتهایی که در افراد وجود دارد) انسان کم کم دارای تعقّل و قدرت داوری میشود و میتواند مطالب را با عقل و فطرت و یافتههای خویش مقایسه کند و دربارهی آنها قضاوت نماید و آنها را ردّ یا تثبیت و تقویت نماید.
بحران آب و کتاب!...