
۱- در نظام و قانون اساسی کشور ما، هر بخش از حاکمیّت وظایفی دارد. هر کدام باید وظایف خود را انجام دهند.xa0 ۲- وظیفهی رهبری راهنمایی و ارشاد و نظارت عالی است. اگر کسانی بیانات ایشان را دنبال کند، انصافاً میفهمد که درد و دغدغهی ایشان چیست و میفهمد که ایشان کوتاهی نمیکنند. البتّه بخشی از کارها و اقدامات ایشان جلوی چشم عموم نیست. ۳- کار دولت، اجرایی کردن و عملّیات کردن راهنمودهای رهبری و برنامهها و قوانین مربوطه است. دولت را نیز مردم انتخاب میکنند. ۴- کار مجلس ریلگذاری برای دولت و سایر نهادهاست که آن...
ادامه مطلب
۱- دخالت مطلقّاً بد نیست و ممکن است در مواردی خوب یا بد باشد. دخالت در عالم سیاست باید در چهارچوب قانون باشد و اگر نباشد، ناروا و محلّ اعتراض خواهد بود. ۲- رهبری ولیّ امر و ناظر عالیِ نظام است و قانوناً حق دارد در موارد مهمّ و حسّاسی که طبق اجتهاد اج...
ادامه مطلب