سیاستمدار خوب کسی است که پیشبینی و پیشخوانی و دوراندیشی داشته باشد. بعضی از به اصطلاح سیاستمداران ما میخواهند بعضی چیزها را مکرّر تجربه کنند و بهای تجربه را بر ملّت و کشور تحمیل کنند.
آیا از عملکرد و سوابق آمریکا و از ذات پلیدِ استکباری او نمیتوانستیم پیشبینی کنیم که او بدعهد و ظالم و لاقید است؟ خدا کند امروز دیگر بفهمیم و بپذیریم که به آمریکا نمیتوان اعتماد کرد. بفهمیم و بپذیریم که آمریکا میخواهد که ما نباشیم. هدفِ آمریکا هویّت ماست نه انرژی هستهای و غیره. این چیزها بهانه است.
برجام تمام شد و ما رسیدیم به همان جای اوّلمان البتّه با کلّی خسارت. آقای روحانی تجربهی خسارت در مذاکرات هستهای را قبلاً هم در دوران تصدّی دبیری شورای عالی امنیت ملّی چشیده بود ولی نمیدانم چگونه با اعتماد به نفسی دوباره، این تجربه را تکرار کرد؟!
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 42