✍️طایفهی روشنفکران لیبرال که در واقع گرفتار نحوی لاقیدی و اباحیگری هستند و جامهی آزادی بر سر صد عیبِ خود میکشند، به خودشان حق میدهند که هر کاری بکنند و هر حرفی را بزنند ولی طرفِ مقابل گویا حق ندارد پاسخ بدهد و اگر پاسخ بدهد، متّهم به بیتحمّلی میشود.
✍️میگویند باید تحمّل کنید. تحمّل میکنیم امّا تحمّل همیشه به معنای سکوت نیست. از نطر ما تحمّل یعنی این که واکنش انفعالی و غیراخلاقی و غیرشرعی و غیرقانونی و غیرعقلانی نشان ندهی، امّا نه این که هیچ پاسخی ندهی و هیچ واکنشی نشان ندهی و سیب زمینی باشی و هیچ علایم حیاتی از خود نشان ندهی.
✍️یکی نیست به اینها بگوید شما هم که ادّعا میکنید آدم هستید، قدری ملاحظه کنید. آزادی را که نباید اینجوری خرج کرد. فضیلت که فقط آزادی نیست، فضایل دیگر هم هست. رعایت و ملاحظهی جماعت و هنجارها و اذیّت و تحریک نکردن دیگران هم فضیلت است.
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 19