اگر بنا بر این بود که به راه توسعهی غرب برویم و خود را به غرب نزدیک و وابسته کنیم، اگر بنا بر این بود که با دشمنان قسم خورده و مستکبر سازش کنیم، نیازی به انقلاب و تقدیم هزاران شهید نبود.
اگر تمام همّت ما این بود که به مالزی و ترکیه و ژاپن برسیم، نیازی به انقلاب نبود. کما این که بسیاری از کشورها بدون انقلاب قدم در راه توسعهی غربی و سازش با کدخدا نهادهاند. شاه ایران شعار رسیدن به دروازههای تمدّن میداد و نهایت سازش را با غرب و آمریکا داشت، چرا شاه را بیرون کردیم؟!
باید از سرنوشت کشورهایی که اهل سازش بودند، مثل عربستان و مصر و لیبی و ... عبرت بگیریم. البتّه خود ما هم از سازش و تسلیم در برابر غرب و آمریکا در زمان شاه کم ضرر نکردهایم.
چرا باید این همه بهای تجربهی مکرّر را بپردازیم؟! چرا باید مطلب به این روشنی را نپذیریم و فرصتسوزی کنیم؟! چرا باید راهنماییهای روشن و محکمِ ولی فقیه زمان را پشت گوش اندازیم؟! مگر کارِ قوّهی مجریه عملیّاتی کردنِ منویّات ولی نیست؟!
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 59