جمهوری اسلامی و رفراندم

خرید بک لینک

چرا جمهوری اسلامی رفراندم برگزار نمیکند؟

اگر جمهوری اسلامی رفراندم برگزار کند، معلوم خواهد شد که مردم دیگراین نظام را قبول ندارند.

جمهوری اسلامی باید رفراندم کند.


۱- جمهوری اسلامی تنها کشوری است در کرة زمین که نوع حکومت خود را بهرفراندم گذاشت و با رأی بالای ۹۸٪ به تأیید مردم رسید. با این که امام امّت بدونرفراندم هم نوع حکومت را تعیین میکرد، همه قبول میکردند ولی ایشان برای این کهمحکمکاری شود و جایی برای بهانه نماند و حجّت بر همگان تمام شود، این امر را بهرفراندم گذاشتند و مردم را مخیرّ کردند به ردّ و قبول جمهوری اسلامی.

۲- هیچ نظام سیاسی بعد از تشکیل و تأسیس و تثبت، خود را به رفراندمنمیگذارد. در عرف عقلای سیاسی عالم چنین چیزی مرسوم نیست. هیچ کشوری هم چنین کارینکرده است. چرا جمهوری اسلامی باید خود را به رفراندم بگذارد؟!

۳- انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان و شوراها و مجلس شورای اسلامی،خودش نوعی رفراندم است. درصدر مشارکت در انتخابات کشور اغلب بالا بود و در مواردیبینظیر بوده است. هر کس در انتخابات با هر انگیزهای شرکت کند، در زمین نظام بازیمیکند و حدّاقل برای رسیدن به هدف خودش، نظام را قبول دارد؛ حتّی اگر منظورش ازشرکت در انتخابات، براندازی باشد.

بحران آب و کتاب!...

ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 19 تاريخ: شنبه 21 بهمن 1396 ساعت: 14:17

صفحه بندی