چرا جمهوری اسلامی رفراندم برگزار نمیکند؟
اگر جمهوری اسلامی رفراندم برگزار کند، معلوم خواهد شد که مردم دیگراین نظام را قبول ندارند.
جمهوری اسلامی باید رفراندم کند.
۱- جمهوری اسلامی تنها کشوری است در کرة زمین که نوع حکومت خود را بهرفراندم گذاشت و با رأی بالای ۹۸٪ به تأیید مردم رسید. با این که امام امّت بدونرفراندم هم نوع حکومت را تعیین میکرد، همه قبول میکردند ولی ایشان برای این کهمحکمکاری شود و جایی برای بهانه نماند و حجّت بر همگان تمام شود، این امر را بهرفراندم گذاشتند و مردم را مخیرّ کردند به ردّ و قبول جمهوری اسلامی.
۲- هیچ نظام سیاسی بعد از تشکیل و تأسیس و تثبت، خود را به رفراندمنمیگذارد. در عرف عقلای سیاسی عالم چنین چیزی مرسوم نیست. هیچ کشوری هم چنین کارینکرده است. چرا جمهوری اسلامی باید خود را به رفراندم بگذارد؟!
۳- انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان و شوراها و مجلس شورای اسلامی،خودش نوعی رفراندم است. درصدر مشارکت در انتخابات کشور اغلب بالا بود و در مواردیبینظیر بوده است. هر کس در انتخابات با هر انگیزهای شرکت کند، در زمین نظام بازیمیکند و حدّاقل برای رسیدن به هدف خودش، نظام را قبول دارد؛ حتّی اگر منظورش ازشرکت در انتخابات، براندازی باشد.
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 19