شعار امسالِ بهداشت جهانی مربوط به افسردگی بود.
اگر کسی مدّتی طولانی مأیوس باشد، احساس پوچی و بیارزشی کند، بدبین باشد، خوابش بینظم باشد، اشتهایش کم یا زیاد شود، سست و بیحال باشد، غمگین باشد و ... درجاتی از افسردگی را دارد. افسردگی بنا به نظرات متخصّصین میرود که در ۲۰۲۰ دومین رتبه را در میان بیماریها داشته باشد.
انسانی که در متن تمدّن غرب یا حاشیهی آن زندگی میکند، هر روز افسردهتر میشود. آیا افسردگی محصول این تمدّن است؟! چرا این تمدّن نمیتواند به انسان معنا، امید و هدف بدهد؟!
ورزش، تغذیهی مناسب، برنامهریزی و نظم در کارها، در میان جمع بودن و خواب منظّم به جماعت افسرده توصیه میشود و البتّه اگر شرایط حادّ باشد، باید به متخصّص مراجعه شود.
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 46