⭐️وقتی صحبت از نقد حاکمیّت میشود، بلافاصله نقد رهبری به ذهن میآید. عدّهای نیز از روی غرض، اذهان را به این سمت سوق میدهند و منحرف میکنند. معمولاً تمام سؤالات و شبهات مربوط به کارآمدی نظام را متوجّه رهبری میکنند. در حالی که رهبری مسئولیّت اجرایی ندارد و کارهایی که مستقیماً در زندگی مردم دخالت و تأثیر دارد، به دست مجموعههای قوای سهگانه است نه رهبری.
⭐️رهبری شئونات خود را به قوای سهگانه واگذار کرده و آنچه مستقیماً خود انجام میدهند، سیاستگذاری و هدایت و نظارت کلان است که به شهادت دوست و دشمن به خوبی انجام میشود. رهبری خود چشم بیدار و زبان گویای دردها و مشکلات کشور و مردم هستند و مسائل را به صورتهای مختلف و لازم به مسئولین گوشزد کرده و سفارشهای لازم را به آنها میکنند.
⭐️در نظام اسلامی، هر کس مسئولِ مستقیمِ قول و فعل خود است و باید پاسخگو باشد. هر یک از آحادِ مردم نیز در صورت اشراف اطّلاعاتی بر امور و عملکردها، میتواند از هر مسئولی خیرخواهانه انتقاد کند.
⭐️قول و فعلِ رهبری توسّط تشکیلاتی به نام مجلس خبرگان رصد میشود و مورد بررسی قرار میگیرد و در صورتی که ابهام و سؤالی مطرح شود، با رهبری در میان گذاشته شده و توضیح خواسته میشود.
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 76