سلام وقت بخیر
یک سوال ذهنم را مشغول کرده
وقتی حضرت زهرا پشت در رفت و ان وقت که می سوخت سلمان و ابوذر ومقداد چرا خودشان را جلو ندادند تا انها بجای حضرت زهرا بسوزند؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام علیکم
حضرت و خاندان و یارانشان اوّلاً در برابر کثرت طرف مقابل، از لحاظ عدّه در موضع ضعف بودند. ثانیاً خود حضرت نیز در چنین شرایطی مأمور به صبر بودند.
ضمناً حضرت نمیخواستند اندک یارانی هم که داشتند(سلمان، ابوذر، مقداد، عمّار)، از دست بروند و لذا اقدام تقابلی نکردند. هر گونه اقدامی موجب نابودی کلّ خاندان و یاران اندک و خودِ حضرت میشد.
این چند نفر یاران حضرت نیز خودسر نبودند و به اشارت حضرت عمل میکردند.
و در آخر باید گفت این خود حضرت زهرا(س) بودند که فدایی علی شدند و وجود نازنینشان را سپر بلای مولا کردند.
ما را در سایت بحران آب و کتاب! دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 62